Saturday, September 04, 2010

Livet


Vilat länge med Sokka sen eftermiddag efter att ha lämnat Samuel hos hans pappa. Vi cyklade, Samuel med Sokka i korgen fram på cykeln. (Jodå, vi kom på att cykelhjälmen saknades och hämtade den.) Det kändes som livet - i lugn takt, med små sköna, allvarliga och fnissiga samtal på vägen.

Nu tittar jag på en av de två kanaler som fungerar i vårt område just nu, TV 3. Filmen har jag sett flera gånger förut, men tycker om den - jag skrattar högt och med en behaglig känsla emellanåt. Filmen? Galen i kärlek - something's gotta give med Jack Nicholson, Harry, och Diane Keaton, Erica - den där Ericas dotter dejtar Harry och han får en hjärtinfarkt, som leder till att han ska tillfriskna hos Erica... Inget våld i onödan i alla fall.

Och på måndag börjar Sokka på hunddagis - Tre tassar - för 2500 kronor i månaden. Suck. Men vad ska man göra? Då är jag lugn vad gäller henne när jag arbetar i alla fall. Hon är bästa hunden! Ju!

Hur fick jag bästa ungen och bästa hunden, ja, bästa allt? Man undrar. :-)

5 comments:

Tankevågor said...

Hon kommer säkert att trivas på hunddagis.
Jättefin bild på Samuel och henne där på cykeln!

Elisabet. said...

Å, den filmen var rätt trevlig, men jag minns att jag irriterade mig på att D.K. blev så fånigt pryd vid nåt fillfälle .., en vuxen kvinna med en vacker kropp .., nä, det var bara dumt.

Evas blogg said...

Vilken fin bild!

Amber said...

Londongirl: Ja, sokka är en hund som är lätt att handskas med, så det går nog bra.

Tack för bildberöm!

Elisabet: Jo, det där med det pryda håller jag med dig om, men det är ju amerikanskt och då blir det lätt fånigt emellanåt. :-(

Eva: Tack så mycket! Har man en fotogenique son och hund går det lätt. :-)

Eleonora said...

Det bästa av allt - jag tror man får det när man ställer krav - och i gengäld ger "a lotta lav".

Undrade just vart Sokka tagit vägen, men nu får hon vara på dagis läser jag och det var väl en toppenbra lösning. Du kan arbeta i lugn och ro och få ha glädjen med henne när ni alla är tillbaka i hemmet igen.