Wednesday, January 05, 2011

På gång...

Samuels mössa, som jag virkade för tre år sedan är tunn som ett fisknät (den han har på sig på bilderna i förra inlägget) och släpper igenom både vind och kyla. Den röda jag gjorde förra vintern glömde han i vagnen på Saltsjöbanan - hans pappa skulle fixa fram, men, tja... Nu har Samuel valt garn till en ny mössa. Köpemössor duger inte! Virkar med dubbelt garn, så han får en tjock mössa den här gången. Det mörka garnet kommer att utgöra större delen av mössan.

Jag har också köpt lovikkagarn till ett par vantar åt mig själv. Har beställt en tovad mössa i samma färg av en Badängel, Eva. Bilden av hennes mössor nedan har jag lånat från hennes sida på Facebook. Visst är de fina! Jag har beställ en mörkt blålila med illgrön kant och "krok". Hoppas bara det blev rätt färg på garnet - tror faktiskt inte det - det ser ju inte så mörklila ut precis, men det gör ingenting.

När jag målar, skriver, snickrar eller handarbetar med garn eller broderar försvinner jag totalt! Flow! Absolut bäst i livet! Förutom blommor, då. Och en del till!

Tänkte måla denna knopp, men nu hinner jag inte det. Måste sticka och virka.

Dags i alla fall att sälja fler målningar - har utsett en dyyyr lampa, Foscarinis Twiggy Floor lamp att luta sig över vardagsrumsbordet där vi pysslar mycket, en vit. Den är enkel och vacker och det kostar ju...

No comments: