Friday, June 03, 2011

Paris på hjul

Att cykla i Paris en tidig majmorgon är alldeles fantastiskt! Bilderna där mina körkamrater cyklar har jag tagit medan jag själv cyklade. Svala vindar, riktigt friska, den första timmen vi cyklade (vid 10-tiden).

Efter ett par timmar var det ganska varmt, nedan var det t o m rätt dammigt! Men speciellt. Rekommenderas verkligen.

Den parisiska trafiken är ok, men parkeringarna... Kors och tvärs - att tvärs inte är en lögn syns ju på bilderna - och med en millimeter till godo fram och bak. Begriper inte hur de kom vare sig in eller ut.

Inte underligt att man vill skydda sin pluttbil, den kan ju bli mosad mellan två större.


Fler inlägg, ur olika vinklar, från Paris blir det, var så säker!

6 comments:

Elisabet. said...

Det ser man fram emot! Härliga inlägg allihopa!

Amber said...

Elisabet: Tack! Något konstigt eller härligt finns kvar...

Bloggblad said...

Gapskratt över fendrarna!

Cecilia N said...

Och jag skrattar som Bloggblad!

Amber said...

Bloggblad och Cecilia: Gapskrattade gjorde jag med, fast på plats. Vi stod länge och begapade, skrattade och fotograferade.

Eleonora said...

O vilket fint resereportage!