Friday, February 10, 2006

Mitt hjärta blöder

Alldeles nyss gick sonen förbi mitt klassrum, där jag sitter och läser bloggar. Han höll sin långa pappa i handen och de gick mycket långsamt. Jag lutade mig ut från det lilla fönstret, 60x60 cm, som är precis vid mitt skrivbord, och ropade åt dem och vinkade. Gullkorken vinkade och ropade småsurt till mig "Jag har inte fått spela nånnntingg!", vilket betyder att han inte hunnit spela på sin Gameboy på fritids. Han hade sin röda Björn Borgryggsäck på sig och pappa hade gossens fiol på ryggen. Hu, va de var söta. Båda hade röd mössa neddragen i pannan.

Vojvoj, vad jag blev varm i hjärtat. Jag tror jag åker och köper en flaska gott vin.

Sorken kommer till mig i morgon vid lunchtid.

Städaren går här och föser ungarnas pennor och gamla sudd framför sig med sin mopp. NU ska jag åka. På riktigt.

No comments: