Friday, June 26, 2009

Sommarkvällar


Sommarkvällarna är så sköna! Alla fönster och dörrar står öppna för att släppa in litet svalka. Samuel sitter och spelar Wii, jag läser på balkongen och Samir sover på balkonggolvet eller på ett av borden. Jag reser mig med jämna mellanrum för att titta på blommorna eller hämta något att dricka.
I eftermiddag har jag fått bannor av Samuel för att jag blir ilsken och svär, så han säger att jag är på no swear diet... Att ha barn är att bli uppfostrad. Först är man unge och får inte göra som man vill, sen är man vuxen och har unge och så får man inte göra som man vill i alla fall...


Svalorna, ja, jag vet att det inte är svalor utan tornseglare, men svalor är ett vackert ord - nå, svalorna tjuter över gården i sitt fångande av den dagliga födan.


6 comments:

carulmare said...

No swear diet? Betyder kanske att man kan svära ofta och lite snällare... eller mera sällan och grovt och förfärande! :))

Tornseglare är också ett vackert ord... poetiskt.

Å, det är härligt med öppna balkongdörrar... så mycket frisk luft!

qi said...

Fina sommarbilder! Och tänk att katter alltid blir så snygga på kort... :-)

Bloggblad said...

Den sista blomman ser riktigt uppkäftig ut!

Jag ler - känner så väl igen det där med att den man just uppfostrat kommer tillbaka och uppfostrar... Mina är ju något äldre, men försöker fortfarande att göra folk av mig.

Anna said...

Visst är det skönt. I dag köpte jag ett stort parasoll och sen tog jag med mig datorn ut i trädgården och har jordgubbar till surfandet. Sånt är skönt.

Eleonora said...

Mysiga kvällar har vi nu. Det gäller att ta vara på dom så länge man har dom! Dina blommor på balkongen är så fina och tom de små oranga har tagit sig bra!

Jag säger som Bloggblad - klart man blir uppfostrad av sina barn - om dom nu vill ge igen eller att man behöver en uppfräschning då och då. Ha det gott i värmen, på balkongen!

Amber said...

carulmare: Tyvärr betyder no swear diet (Vad ungen lyckas hitta på!) inget kul alls! Bara mammafostran. :-(

Du hr ju alldeles rätt, Carulmare, tornseglare ÄR vackert! Att jag aldrig hört det?! Tack för att du påpekade det. Vad glad jag blir!

qi: Ja, katt kunde man va´ibland . :-)

bloggblad: Jag gillade skuggan till den uppkäftiga blomman.

Ja, man får väl leva med att någon alltid är där och pillar i ens beteende.

Gissar att dina vuxna barn inte lyckats göra alltför mycket folk av dig - det blir nog samma här. "Men mamma då!!" får jag höra rätt ofta. Ibland skrattar jag rått som svar och ibland får jag krypa till korset...

anna: Det kallas att ha förmåga att njuta av livet! Det är BRA!

eleonora: Tack! Jo, det tar sig , sa mordbrännarn. :-)

En uppfräschning... Väl uttryckt!