Saturday, August 21, 2010

Hot hot hot

Arbete paa foermiddagen, stranden ett par timmar, haerliga laanga bad i Medelhavet, dusch paa hotellet. Ja, sedan har vi gaatt ett par timmar paa shoppinggatorna haer i Barcelona. Saaaa varmt!! Baade njutbart och troettsamt. Jag aer ju ingen shopper, saa det blev ett fodral till min nya jobb-MacBook - roett foerstaas -och ett spel till Samuels DSi.

Nu blir det en tupplur, de andra tar en powernap, och sedan middag.

Barcelona verkar vara en trevlig stad. Sagrada Familia, som jag laest saa mycket om var foer mig Sagrada Horribilis - oeverlastad och verkligen inte vacker. Men visst, det aer roligt att det finns annorlunda saker i vaerlden.

Baest aer havet!! I morgon blir det, precis som idag, en simtur i soluppgaangen. Alldeles tyst, i princip ingen annan aen jag paa stranden, mmmm.

3 comments:

carulmare said...

Men hur hamnade du i Barcelona, från Hallands Väderö... det var mig en lång simtur! :)

Har varit i den staden, en gång för länge sedan... sett någon av Gaudis glada skapelser, bland annat.

Eleonora said...

Men jösses vad damen reser!! Hur gick det här till egentligen. Du skulle ju vara i Hallands Väderö och därefter börja skolan? eller?
Har du vunnit på Lotto - så mycket som du reser och köper (och nog har du shoppat alltid - nytt badrum tex).

Hoppas du fortsättningsvis får lika fint och härligt i Barcelona som du hittills har beskrivit. Allt gott till dig tjejen och välkommen hem igen. Kramisar!

Amber said...

Carulmare: Hem några dagar för att börja jobba och så iväg igen! Lätt som en plätt. Här går det oftast fort när det väl rör på sig. :-)

Gaudis skapelser är fascinerande. Jag vill nog se staden när det är svalare än 33 grader...

Eleonora: Jag var ju hemm några dagar! Ja, och så tre dagar på jobbet. Vi reste iväg 60 personer för att arbeta och få ihop personalen och två nya chefer, så mesta tiden har jag faktiskt arbetat.

Njae, jag är ingen shoppare, men när jag köper något ska det vara något jag vet att jag använder, helst till vardags. Kjolen jag hade på mig en kväll i Barcelona hade jag köpt i Dubrovnik och väskan i Ottawa. Rätt härlig känsla. Kram!