Monday, August 09, 2010

Näpp

...nu har jag bestämt mig! Har varit i valet och kvalet.

Tiiidigt i morgon bitti åker jag till Hallands Väderö! Siri blev jätteglad när jag ringde och berättade. Samuel vill inte följa med eftersom han redan varit där i början av sommaren, men Sokka och jag åker. Då hinner jag med 12-båten från Torekov! Hurra!

Bilden tog jag förra året, faktiskt den 10 augusti, när barnen gick över ängarna efter att ha klappat hästarna och Samuel hade hjälpt den långhåriga Hillevi att rida en stund. Han fångade hästen och ledde den. Jag höll mig på ordentligt avstånd. Den svartklädde gossen är Samuel. Ser att han har sandalerna jag nu ärvt på sig. De sandaler han har i år kan jag åka skidor på. Men det får bli till vintern.

Laga cykeln klart och packa - nu!! Sedan i säng extra tidigt! Häpp!

5 comments:

Bloggblad said...

Tur att vi inte nödvändigtvis måste fortsätta att ärva skor... säger jag, vars son i högstadiet drog iväg till storlek 46 i skor.

Det händer dock att fadern fortfarande ärver tröjor efter honom.

Bloggblad said...

(alltså inte för att sonen växt ur dem utan för att de antingen är omoderna eller krympta)

Amber said...

Bloggblad: Nej, man skulle snabbt få gå runt som en clown om man ärvde de där långskånkarna.

Ja,ungdomarna och unga vuxna byter ju kläder på ett helt annat sätt än de flesta av oss vuxna. Jackor är bra att ärva - om inte annat så för att gå ut med hunden i alla väder.

Eleonora said...

Hoppas du har haft/får det bra och mysigt hos Siri!
Vädret kanske inte är så soligt men bada kan du nog göra i alla fall, trots att det "bara" är 17 grader - MEN va fanken betyder det för en vinterbadare??

Ha det gott och kör försiktigt hem!

Amber said...

Eleonora: Körde hem igår, dvs fredag den 13:e!

Det gick utmärkt att bada, både med och utan bastu. Men jag längtade hem och efter Samuel. Och så är det bäst att förbereda att jag börjar arbeta på måndag.