Tuesday, August 03, 2010

Valpröra

Valpröra på valpkursen! Alla ska förstås hälsa på varandra och ilsknast av alla är Sokka och den stora vita lagotton Totti. Alla valparna är ungefär lika gamla, Sokka och någon annan är 5 1/2 månader och de övriga en månad yngre. Väldigt olika storlek och väldigt olika temperament!

Den lilla svartkrulliga (en svart och silver) heter Doris och är, precis som Sokka, en dvärgschnauzer. Hon är drygt en månad yngre än Sokka och rätt mycket rundare och tyngre. När Sokka var i den åldern, ja, den första bilden på henne då hon är yngre än så finns ju här på bloggen, var hon liten och smal och hade redan fått pälsen trimmad. Men Doris är rätt mycket barskare och kommer att bli större än Sokka. Så olika det kan vara.

Skickade in en bild till en av lokaltidningarna, Nacka Värmdöposten, sidan med sommarbilder, vilket oftast innebär solnedgångar och barn, så jag tänkte att det nog inte är intressant med ett hundnylle även om det är fullt med gräsfrön. Fick ett SMS av Siri, när jag var på väg hem från valpkursen, att jag hade den största bilden på den sidan. Hihi.

Bilden, som ni ju har sett här förut, är klickbar så man kan se texten.

3 comments:

Elisabet. said...

Hur intressant som helst att få följa er tillvaro med Sokka. Här ska komma en hund också, så småningom .., och vi funderar och diskuterar ofta vilken ras det ska bli.

Eleonora said...

Och vart tog min kommentar vägen att jag sett Sokka i tidningen?? Den måste ha fallit bort.
Gullig bild, som jag sett i din blogg.

Amber said...

Elisabet: Åh, vad roligt att ni också skaffar hund! Man älskar sina katter, men hunden är fullständigt annorlunda. Ytterligare en dimension i livet.. spännande att se vad ni kommer fram till!

Eleonora: Du skickade nog Sokkakommentaren ut i cyberrymden. :-)