Monday, May 10, 2010

Badrumsomvandling

Så här ser det ut just nu, och luktar ur avloppet gör det något alldeles hemskt! Ser ut som om jag tagit en svartvit bild - men det är färg. Det syns ju! Svart, vitt, grått...


Idag har Samuel och jag hämtat drygt 300 kilo kakel och klinker - det gick riktigt bra att bära (till och från bilen). Därmed sparade jag nästan 700 kronor.

Väggarna blir vita, kaklet är 10x20 cm. Här nedan syns det som ska bli golvet. Hade bestämt mig för glasmosaik, men det var så lång leveranstid så jag vallade om på mindre än 4 minuter. På den tiden hade jag hittat det här fina, blågröna. Och nu först, när jag kom hem, såg jag att det nästan är som en stjärnhimmel på de 10x10 cm stora bitarna.


Vitt badkar på vita tassar blir det, så man ser vad som finns under (därav tassarna, inte det vita) - jag har ryst många gånger över det som fanns bakom fasaden på det gamla badkaret. Golvvärme blir skönt för fötterna på morgonen.

Nu gäller det bara att stå ut tills det blir klart. Många detaljer ska avhandlas. Har aldrig gjort något så stort förr, så det är spännande med alla gubbs man ska diskutera praktikaliteter med. Hittills har det flutit på bra.

Samuel och jag rymmer några dagar - vi har fått låna ex-svärmor Åsas fantastiska ö medan hon åker till Österrike med kyrkokören. Om de nu kommer iväg med flyget - askmolnet ligger över delar av centraleuropa.

Ska prova att blogga från min nya iPhone - köpte den för att kunna gå ut på nätet precis när jag vill. Riktigt kul!

3 comments:

Anna said...

"Stjärnhimlen" var supersnygg. Någon gång ska jag förvandla mitt rosa skräckkabinett till ett snyggt badrum jag med, men jag har haft två stora renoveringar där jag har bott förut och orkar inte riktigt med att bo i röra igen på ett tag, men förr eller senare säger väl den rosa kakelimmitationen i plast upp sig och då måste jag ju... Ser fram emot att få se bilder på hur ditt blir när det blir klart!

Elisabet. said...

Vanvettigt snyggt kakel eller klinker .., vilken ljuvlig färg!

Eleonora said...

Det här kommer att bli mycket vackert! Skönt när allt är klart iben. Kram