Wednesday, May 12, 2010

Morgon

Klockan 9 tassade jag barfota ut.



Småfåglarna kvittrade, nix, jag kan inte precisera - de lät små. Skäggdoppingen flöt runt med överlägsen min och svanparet visade hur par förväntas glänsa med sin tvåsamhet en solig vårmorgon i maj.



Ådorna tryckte tyst i sina bon. De coola gudingarna, som vräker sig i storgrupp på fjärden när kvällen kommer, syns fortfarande inte till. De ligger väl hemma med baksmälla.



Gudingarna är de små prickarna på bilden jag tog strax efter solnedgångstime igår. Har de fest?

Naturmänskan har talat.

Postat från min iPhone!

Här har Samuel skrivit i sin blogg.
http://ettlivfylltavsaker.blogspot.com/2010/05/ledighet.html

5 comments:

Elisabet. said...

Åååå, så helt LJUVLIGT!

Och jag hade helt missat att ni var ute i skärgården .., jag fick backa lite.

Njut och ha det bra!

Inkan© said...

Lycka! eller hur.
Jag hoppas snart få lägga till vid en brygga i väst.

Tankevågor said...

Nu blir jag lite impad av att du bloggar från din iPhone. Tycker inte att min tar så bra bilder. Men de här blev ju bra!!

De där gudingarna börjar samla ihop sig för att ge sig av....nu har de gjort sitt. Såg gudingar också förra helgen men snart drar de längre ut i havsbandet. Lämnar allt åt ådorna, ruva och fostra de små.

Amber said...

Elisabet: Vi njuter tystnad - nästan. Vi njuter värme - nästan...

Amber said...

Inkan: Att lägga till vid en brygga - härligt både praktiskt och symboliskt.

Londongirl: Ja, bilderna blir riktigt bra. Det är en väldig frihet att kunna blogga med iPhonen.

Gudingar... Där kunde man dra en del paralleller, men det gör vi inte idag. ;-) Läckra är de i alla fall!