Wednesday, May 31, 2006

Gråblått regn

Eländes väder! Har man inget annat att gnälla över, kan man konstatera att livet är rätt bra... Står i foajén i Nacka stadshus och väntar på att min kurs i Frontpage ska börja - kan inget om hemsidessnickrande - än.
Läser en och annan blogg innan jag går till sängs, hinner inte så mycket annat. Funderar över våra platta liv, eller snarare, varför vi gör våra liv så platta. Visst, de flesta av oss måste arbeta för att få ihop till livets nödtorft och gyllene kanter - men måste resten bestå av eurovisionsschlagerfestivalliv? Ljummen lättöl och pulverkaffe.

Snart ska jag på fest igen, eller snarare fester, vilket intresserar mig måttligt, för det mesta. Man blir placerad bredvid någon som, också med måttligt intresse, frågar vad man jobbar med. Mycket få människor frågar vad man gör när man inte jobbar. Väldigt ofta är det just där man hittar själva människan. Jobbet kan väl vara både roligt och stimulerande, men inte alltför många vill pyssla med det på fritiden också.

Idag har mina elever fått mig att gapskratta flera gånger. De är för sköna!

No comments: