Wednesday, March 03, 2010

Livet rasar/rusar på...

Vem hinner skriva blogg när så mycket annat ska göras? Inte då jag i alla fall. Nu har jag sportlov och har en stund över, så då lägger jag ut ett par favoriter.


Det första är en skakig inspelning jag gjorde när Nacka Musikklasser gav en konsert i St Jacobs kyrka här i Stockholm förra veckan. Jag kunde ju inte lägga ut en film med alla som sjunger, så det fick bli med bara Samuel. Jag har frågat och fått lov av honom att lägga ut den. Det var sista gången han sjöng andra sopran, från och med nu sjunger han alt eftersom rösten börjat brytas.





Jo, jag fällde några tårar - de sjunger så vackert!

Det andra jag ville dela med mig av är vinterbadet. Här nedan sitter jag i plurret - visst syns det på min min att det är KALLT. I luften är det -14 grader. Ser att jag håller mig ordentligt i kanten. Gissar att hon som tog bilden frös så bilden blev suddig. Hon hade just doppat sig.



7 comments:

Bloggblad said...

Vilken underbar sång! Aldrig hört. Vad heter den och vem har gjort den?

Stilig grabb också!

Du är modig du! Jag vågar inte lägga ut nån bild på mina snöbad...

Bloggblad said...

Förresten, jag önskar att mitt piano lät så där, men det har nog inte så många tangenter...

Amber said...

Bloggblad: Ja, visst är den vacker! Även jag har sjungit den i min kör för något år sedan - det är "All den skönhet jorden bär" av John Rutter. Barnen sjöng även ett par delar ur Gloria av Poulenc. Avancerat!

Modig? På grund av badet eller bilden? Badet är ju mysigt(?) och bilden suddig, så det känns bra!:-)

Amber said...

Jo, de sjöng också "The Lord Bless You and Keep You" av John Rutter - en mammagråtare av stora mått. Jag behöver bara höra titeln så börjar det rinna tårar. Den är såå vacker!

Eleonora said...

Va kul att höra ifrån dig igen. Hoppas du har ett skönt lov med mycket uteliv och läsning inomhus.

Gulle Samuel - min goa fästman! Såå vacker sång. Såg ju Berwaldkonserten i TV. Jag tror samma sång var med där.

Och så vinterbadare Amber. Du modiga kvinna!! men hur kom du opp? Jag ser ingen trappa i vaken. Stärkt till kropp och själ måtte du ha blivit, starkt gjort även av den frysande fotografen!

Kram på dig du söta granne!

Bloggblad said...

Kunde just tänka mig att det var Rutter! Jag har hört mycket vackert från hans penna.

När min dotter var med i en flickkör modell avancerad, började jag alltid gråta nånstans i takt 2... Så änglaljuvt!

Cecilia N said...

Ja just det, Rutter var det. Tyckte det var något bekant över den även om jag inte minns att jag sjungit den själv.