Tuesday, December 19, 2006

A lousy day

Hihi, eller en lusig dag...

Sonen kliade sig i huvudet väl mycket i morse, så jag plockade fram luskammen och kammade över ett papper, och ser man på - ner hoppar små läbbiga löss som långsamt kravlar över papperet. Suck. Första gången, dvs för några veckor sedan, vi råkade ut för detta, var jag så äcklad att jag inte visste till mig. Tja, nu orkade jag inte ens hetsa upp mig.

Får vänta tills apoteket öppnar och åka iväg och inhandla Prioderm. "Kutanlösning 1 %" sufflerar sonen här bredvid...

Jag passar på att hyra oss en film när vi ändå blir sittande här hemma. Kanske jag kan dammsuga också, fast det är trist. Men det påstås att det ska vara jul snart, så då får man väl göra sig till litet, gissar jag.

Ska slita sonen från Kalle Ankafilmen han tittar på och ge honom frukost.

2 comments:

Elisabet. said...

Åååå, vilket elände!
Jag minns en gång på 80-talet då en av döttrarna blivit lusig .., jag tog bilen och körde nio mil enkel väg till Lycksele apotek och handlade crinopex forte .., haha .., vägrade att köpa ut det hemma där alla känner alla ..-)

Amber said...

Men nu har alla löss, så det är inte längre dramatiskt ,tack och lov. Men äckligt är det fortfarande. :-)