Friday, June 22, 2007

Afton - midsommar

Har precis varit och handlat. Stannade till för att köpa jordgubbar - slut! I stället träffade jag vår lokala korsordskonstruktör, en en mycket vacker kvinna med vass hjärna. Jag gormade litet på henne för att det senaste korsordet var så svårt - tror hon förstår att det är beröm egentligen. Jag köpte hembakta pelargonmuffins och sibirisk vildråg av henne. Det är ju nästan samma sak som jordgubbar, väl...

Gläds i övrigt åt min fina New Dawn och dess 70 knoppar. Bra många har slagit ut nu. Här nedan ett exempel.


Gläds också åt Samir, trots att han inte bryr sig om så mycket annat än MAT - jo, han kan vara litet smeksam, för all del.


Gläds till yttermera visso åt att det är grått väder, för då slipper man vara så förb-t glad och lycklig hela tiden. Det blir mindre hysteriskt så här. Midsommarafton alltså. Jag gillar inte aftnar av det slaget - alldeles för mycket Norén i luften för min smak. Båda fötterna stadigt placerade i gruset är mer min melodi. Och så njuta av varje gruskorns skönhet istället. Jag kan tjata till förbannelse om vardagens njutningar och under. Vardagen är underskattad!

Ta det lugnt - i morgon är aftonen över...

5 comments:

qi said...

Vardagen kan inte uppskattas nog... Håller med dig, dessa aftnar och helger går hårt åt en ibland. Det är ju meningen att man ska vara så glad då. Och fira. Tillsammans med andra glada människor. Det är inte alltid det är så...

Me i morgon är det över, som sagt!

Amber said...

Ja, vardagen är trots allt de flesta dagarna i livet. Visserligen är det väl därför vi hittar på allt möjligt att fira...

Bloggblad said...

Hehe... jag ler igenkännande... inte många som brukar hålla med om att regngrått är mer kravlöst än fint väder.

Fast idag när vi är barnvakt åt ett energiknippe passade det bra att solen kom fram och gav tillfälle till lite ute- och vattenlek.

Amber said...

Bloggblad: Ja, med barn är det oftast enklare att vara ute. Men det kan man ju vara även om det regnar - de är ju lika glada för det, bara man sätter på dem heltäckande. Och sig själv. ;-)

Evas blogg said...

Vad är pelargonmuffins?!!