Monday, June 04, 2007

Änglatrumpet även denna sommar

Idag fick jag en ny liten änglatrumpet av Stig, vår datoransvarige. Den förra fick jag också av honom. Mycket snällt att ge mig en ny, trots att jag är en änglatrumpetmördare. Tja, kanske det inte är mitt fel. Nu ska jag vårda den nya, så den ger lika stora fina blommor som den förra.

Här finns den bok jag använt för att få änglatrumpeten att producera sådan mängd blommor: http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9153425111 . En mycket bra bok!

Nästa steg är att köpa en ny kamera, vilket blir vilken vecka som helst - nu är det den mest hektiska perioden på arbetet, så tid gives icke till att leta kamera. Snart, dvs den 20 juni, är det äntligen lov!

Samuel har hamnat i någon slags förpubertet. Jag läser psykologi så det visslar om det, för att kunna bemöta hormonstormarna på ett hyggligt sätt. Inte lätt. Ringer hans pappa och får små praktiska råd ibland - borde det inte vara the other way round? Enligt mina (feministiska ?) fördomar i alla fall...

6 comments:

Lena said...

Änglatrumpetmördare... lustigt ord, det går liksom inte ihop i min hjärna änglar och mördare, även om jag förstår.(Typiskt mig att tänka på sånt)
Är också på väg att köpa kamera, men känner mig allt mer förvirrad ju mer jag läser.

Jag räknar verkligen ner den här terminen, har lagt in lite komp, så schemat känns luftigt och hanterbart fram till slutet.

Amber said...

Så lustigt, Panter, att jag inte själv reagerade för ordet. Å andra sidan är jag väldigt förtjust i motsättningar och bisarrerier, så det var väl ett undermedvetet val av ord. :-)

Ja, vad gäller kameran har jag också försökt läsa litet, men det är förstås en djungel. Tänkte kolla både Råd och Rön och i fototidningar på biblioteket. Borde köpa en systemkamera, men det har jag alltid haft och det är tungt och otympligt, så...

Jo, här räknas det också ner. Har bestämt mig för att gå och träna minst ttre gånger i veckan, nu när jag egentligen inte alls har tid - och det funkar!!! Jag lyckas klämma in en timme tre gånger i veckan och jag blir mycket piggare av det!
Håll ut Pnter, snart, mycket snart...

Amber said...

Ja, alltså - Panter ska det ju vara. Fingrarna har tagit en kort vila, I guess.

Inkan© said...

Toppen - då får vi se nya bilder på den mystiska och oemotståndliga änglatrumpeten... jag minns ännu så fylld av avund jag kände mig när jag såg din blomrika växt förra året.
Vilken trevlig datoransvarig du har!

Bloggblad said...

Jag hade en sån där tjusig trumpetsak - ända tills jag fick veta att den är superdupergiftig. Jag frågade en trädgårdsmästare om råd med den - och han ville inte svara, han sa att han inte sysslade med knarkodling... påstod att man får i sig giftet bara av att ta i bladen. Då tappade jag lusten med den...

Amber said...

Inkan: Ja, det blir bilder när jag köpt min nya kamera!

Vår datoransvarige är en pärla - duktig på blommor också.

Bloggblad: Jo, jag vet att den är giftig, men jag ska inte röka den precis... Sonen vet att den är mycket giftig och andra barn vaktas eller får veta att den är giftig. Gullregn är också förskräckligt giftigt, ändå har de satt två stora plantor nära kiosken, dit barnen går och handlar godis. Det ingår väl i livet att lära sig handskas med de vackra men giftiga växterna, I guess.