Saturday, July 31, 2010

Inte quarter cask


Insåg i går kväll att jag inte vill ha extra starka eller andra förändrade Laphroaigvarianter - vill ha den vanliga bara.

Den på bilden är för stark. Ja, en skvätt vatten för att aromerna ska släppas lös bör man ju ha, men inte för att blanda ut styrkan heller... Den här har 48 % styrka och den ordinarie 40 %. Gillar den senare, där smaken kommer fram bättre.

Gipsreliefen är Samuels hand när han var några månader gammal - undrar om jag placerat den där för att han ska säga stopp? Det behövs inte, men jag blir alltid extra blöthjärtad när jag ser den lilla handen. Konstigt ställe att ha den på, när jag tänker efter. Får väl fundera på en bättre plats, men är väldigt rädd att den ska åka i golvet. Det går ju inte att göra en ny, precis.

2 comments:

Eleonora said...

Lilla handen säger STOPP - men den står ju farligt nära att bli nedpetad varje gång flickan ska nå flaskan!

Amber said...

Eleonora: Haha! Ja, men den står bakom glasen och flaskan, så flickan petar nog inte ner den i golvet. :-)