Tuesday, July 27, 2010

Kabinettskåpsrensning


Mitt kabinettskåp - ja, egentligen ett gammalt kortskåp (eller vad det nu heter) från ett bibliotek - innehåller allt möjligt. Inte så fina saker som sköldpadd t ex, som de från 1600- och 1700-talen, men alla mina, tja, småsaker som jag "samlar" på, mer eller mindre viktiga.

Kranielådan innehåller de små kranierna, som mus, fågel av något slag, ett rävkranium, ett rabbiskranium...

Ja, så var det lådan med spetsar. Vad ska jag göra med dem? Jag använder dem inte, kommer med största sannolikhet inte att använda dem. Den vita, som sticker upp längs vänsterkanten, köpte jag i en liten affär i någon liten håla i England på 80-talet. De andra minns jag inte var jag köpt. Alla är ren bomull, förstås.

Funderar på att sälja dem på bakluckeloppis på söndag, då jag tänker göra mig av med en hel del annat jag rensat ut. Men, en viss tvekan har jag inför att göra mig av med spetsarna. De är ju så fina.

3 comments:

Eleonora said...
This comment has been removed by the author.
Eleonora said...

Med tokiga stavfel skriver jag igen:

Men om du nu har sparat spetsarna så länge - varför inte 20 år till - Samuel kanske får en hustru, som blir intresserad (haha). Dom har ju även egen låda ----

Bakluckeloppis va kul! Det vill jag gärna höra mer om efter bravaden.

Vilket fint kabinettskåp - har inte upptäckt det hos dig. Står det månne i biblioteket?

Amber said...

Du har rätt - vad gäller lådan. Den eventuella framtida hustrun får väl skaffa egna spetsar. :-)

Skåpet står innan för biblioteket, i mitt sovkrypin.

Du ska få höra om bakluckeloppisen - kanske gör jag ett inlägg rentav.