Saturday, November 05, 2005

Smådjävlarna
Aaaah, varför får alla andra såna där fina oranga/brandgula rubriker på sina bloggar? Får väl kolla upp om alla andra, som vanligt, vet nåt som inte jag vet om livet. Det där lät surt.

Har idag funderat över vad som styr en människa (vaddå pretto), förutom lön och familj och eventuella sjukdomar. Blir det något kvar då? Tja, det är väl en definitionsfråga. Om man tittar på kommentaren innanför parentesen här ovan, den med prettoordet, så inser man/jag, har väl gått i terapi för faen/tusandjävlarhakarparenteser - shit, nu tappade jag bort mig.
Alltså det jag vill säga är, att på min ena axel kan man föreställa sig att det sitter ett överjag och kritiserar mig. Fel. Det handlar om djävulen. En liten djävel på ena axeln kunde jag väl stå ut med. Men jag kan ju inte leva lagom, så det sitter ett helt gäng skrikiga smådjävlar på varje axel, de trasslar in sig i mitt hår, klättrar på varandra och skriker i mun på varann och gestikulerar och hojtar och MÅSTE bara ha åsikter om ALLT jag gör och tänker och inte gör och inte tänker. Fy faen vad jobbigt. Jag får inte ens stava till faen/fan utan att det haglar elaka kommentarer om vad jag försöker göra, om jag skriver si eller så eller helt enkelt inte skriver det, fast jag tänker det. Hela tiden hela tiden hela tiden. Ibland är de ju litet roliga, det medger jag, men själv framstår jag som en dåre när jag plötsligt fnissar rakt ut i luften av ingen anledning alls. Särkilt om man diskuterar feminism eller nåt annat allvarligt. Inte konstigt att jag inte fick vara med i Grupp 8 mer. Jo, jag vet, bra att ha nån annan att skylla på. Det håller väl inte i rätten, det där att smådjävlarna sitter och skriker saker i örat på mig. Jo, förresten, men då blir det dårhuset (fårmanintesäga, oppapaaaa) istället för fängelset.

Wow, vilken tanke jag fick. Tyyyyst! Just det, att det är alldeles tyst i huvet efter en tanke eller efter att man gjort något. Man är nöjd och glad och går vidare i livet. Ha! Då klagar man väl över att det är vakum i skallen istället.

Men jag är himla snäll när jag sover.

Nä, jag sover aldrig.

Se själv, det tar aldrig slut. Djävla snack.
Borde skriva om politik i stället.

1 comment:

Space babe said...

Hej Ansa! Blogga på! Orangea rubrikerna får du om du skriver i text i den rutan som är ovanför textrutan, det står "Title" vid den.

Jag har själv undrat varför du inte skriver några rubriker, men antog det var en medveten estetik...fniss. Undrar hur mkt det är hos andra människor man felaktigt tror är medveten estetik + tvärtom, egentligen.

Det går ju bra! Fortsätt så! Jag vet inte om du vill att man länkar till din sida? I så fall lägger jag till den hos mina länkar. har hittat en del som bloggar anonymt och de skriver halvt skräckfyllda, halvt förtjusta att deras dotter/sambo/whatever börjar komma dem på spåren.

Jag skulle själv vilja ha en helt anonym blogg. För att våga vara HELT hämningslös.

Ps. Ett annat tips: för att slippa spam-kommentarer går du in och ändrar i settings att du vill att man verifierar med bokstäver sina kommenterer. Då måste det va en människa bakom och inte bara ett program.