Friday, November 18, 2005

Utvilad
Skönt. En hel natts ostörd sömn. Det känns både i kroppen och knoppen. Det är lätt att njuta, till och med av kylan och den stilla gråheten som var i morse. Visserligen insåg jag att jag skulle frysa värre än i går, men det avhjälptes med långkalsonger av siden. De värmer ute, är inte så varma inomhus och blir inte stora och bylsiga under långbyxorna.

Och så har jag bara 4 kg kvar att gå ner av mina 14 kg. Känner mig inte särskilt duktig, det har faktiskt gått bra. Ingen hysteri, bara lugnt. Litet lögn - Bregottasken är en farligare lockelse för mig än alkohol är för andra. Jag äter med sked ur den. Hos vanliga människor ligger en smörkniv ovanpå asken i kylen (om man är som jag), men hos mig ligger ofta en sked där istället. Nu har jag fått tipset att inte köpa Bregott mer, utan något äckligt, alltså som är äckligt att äta med sked. För de flesta räcker det med Bregott i det fallet, jag vet. Jag är inte så flesta.

Jag som avskyr att shoppa, till och med ordet är vidrigt, längtar efter att gå i affärer. Varför? Som substitut för mina förlorade kilon?

Samuel tycker inte om att mina bröst blivit mindre - och då är de storlek D-kupa fortfarande. Det är bara den svulliga yppigheten som gått förlorad. Ska hämta både honom och hans lillasyster idag. Lillasyster är en jättegod och mycket glad och viljestark liten mörkögd skönhet, med nästan svarta lockar runt hela huvudet. Samuel och Signe - det är vackert. Undrar vad de tycker om stjärnslingan jag hängt upp i matrummet. Själv blir jag glad som ett barn av den.

1 comment:

Space babe said...

Säg bara till om du vill ha shoppingsällskap. Och oj, vad jag saknar den mörkögda skönheten... Ska gå till hennes fotosajt och kolla lite i brist på annat...