Friday, December 16, 2005

Äntligen fredag
Läser, återigen, andra kvinnors bloggar. Mycket önska sig vara annorlunda eller som någon annan. Själv önskar jag att jag vore en sån där varm och mysig kvinna som en del bloggerskor verkar vara. Men tyvärr. Jag är en halvilsken och vassmunnad sort med svar på tal innan motparten hunnit blinka. Sån blir man med sex bröder och en machopappa. Ja, eller så blir man en loser, och det var aldrig en option i mitt fall. Men nuförtiden har jag pärlhalsband, ibland i alla fall.

Tänkte jag kunde mjuka upp min profil med rosa rubrik i dag. Verkar kvinnligt och bra, va! Äsch, det kändes mest mysfestligt, med tanke på att jag och Samuel ska bort på middag ikväll till en kvinna som är pysslig och ordentlig. Detta inte sagt som någon ironi. Jag skulle också vilja ha det litet pyssligt (jo, Inger, jag vet att du tycker att jag är pysslig), men det finns så mycket annat som är viktigare för mig. Och kanske är det så att det pyssliga är ok när det är hos andra, men jag skulle förmodligen bli tokig i längden. Så jag kan småavundas litet och veta att det är rätt ok att vara som jag är. Wow, en terapisession, bah så där...

Var duktig och gick på kostrådgivningen igår. Sedan hem till Anne i hennes nya bostad och dricka te. Stockholms rockradio på hög volym i bilen på väg hem, som vanligt. Jag blir lika lycklig varje gång. Det är nästan lika bra som sex. Nähä, nä. Inte riktigt, då.

Mot verkligheten - ska rätta matteprov.

No comments: