Tuesday, January 24, 2006

Nötter
Ahh, idag var flertalet av mina elever just nötter! Enormt sega och inte med alls. Och jag mal och mal och svaret uteblir helt. Guuud, så trött man blir! Tur att jag kan åka och träna bort frustrationen.

Mot slutet av dagen skulle eleverna teckna av ett hjortkranium och då var de så manglade att de satt helt lugnt och gjorde ett riktigt bra jobb. Men säkert femton stycken frågade vad de skulle göra av teckningen (den ska alltid sättas upp på väggen med namn och datum på). Efter tre svarade jag att de skulle skriva namn och adress och skicka ut den i rymden. Och då får man till svar: "Va? Varför ska jag skriva namn och adress? Vaddå rymden?" Aaaahhh!

Trött är jag och ont i huvet har jag. Och i kväll ska vi öva med en rysk manskör. Hur ska jag orka, hur ska jag orka? Man kan ju hoppas på att någon retar upp mig så adrenalinet rusar till.

Ska in till skolpsykologen nu och prata om ett fall - vilket hemskt sätt att uttrycka sig på. Eller så är vi alla fall, i alla fall...

No comments: