Thursday, September 21, 2006

Hit med nå´n som fixar allt besvärligt!

Jättetrött i huvudet och spattig i kroppen. Jobbat enormt mycket, undervisat, skrivit sammadrag och mailat kors och tvärs, haft föräldramöte och innan dess försökt begripa vad jag ska göra för att göra en kolfilterfläkt av min vanliga köksfläkt. ALLT ska man göra själv! Vem f-n bryr sig om hur fläktar är sammansatta och vilka delar man ska beställa från vilken firma?? Vavava!? Inte jag, inte jag, inte jag!

Inte är det mycket jag hatar i detta livet - tycker det är slöseri med energi att hata och det betalar sig dåligt - men att ständigt tvingas fatta ointressanta beslut och lära sig alla möjliga löjliga små knep om hur man bäst lägger golv, hur man putsar betong, hur man använder en cirkelsåg, hur man bygger om jag-vet-inte-vad-till-en-hästpiska-eller-en-nattskjorta... Det gör mig på otroooligt dåligt humör.

Så dåligt att jag trycker i mig 4 (jodå!) Pigalle efter varandra. Och tänk så mycket bättre mitt humör blev efter det då - inte.

Har beställt en liten fjantig kolfilterburk. Nu ska den ju sättas in. Suck. Ja, och så ska jag installera något annat jag inte har koll på ännu.

Alltså - jag är en riktig kvinna, jag! Så det så.

Och skitigt och fett och äckligt var det i fläktsystemet.

3 comments:

Anonymous said...

Vet du vad jag gjorde?
Jo jag köpte mig en helt ny fläckt och sedan fick min son och svärson hjälpa mig med installationen.
Det gicck bra.
Jag blev glad :)

Elisabet. said...

Jag tycker att det här med hyrmän vore helt perfekt.
Det lär finnas dessutom; i stället kan jag baka bullar eller bjuda på ett par middagar .., arbetsbyte rakt av.

Amber said...

Inkan: Men jag vill inte ha någon ny fläkt, det är kommunen som inte vill att vi ska ha fläktsystemet som det är nu... Min son är ännu för liten för att ta över denna tråkiga del. :-)

Elisabet: Som varande feminist vågar jag knappt tänka tanken att ha en man som fixar det - jag klarar det ju, men det är såååå tråkigt!

Hyra en man för sådant arbete är en bra idé, faktiskt. Ska kolla det där med arbetsbyte- bara jag slipper diska, så...