Saturday, September 30, 2006

Några bilder

Så här såg det ut på balkongsoffan i morse, vid 7-tiden, när jag gick ut för att sitta en stund i morgonrocken och njuta av kylan och höstdoften med en mugg kaffe. Min Abraham Darby hade fällt sina rosa rosenblad. Det finns knoppar kvar, så det blir fler sådana morgnar.


Nedanstående bild visar en rosenträdgård... Fasa! Använde den som insiration till en skrivuppgift åt mina elever. Det blev fina texter, men i många var rosorna inte så hårt beskurna - förstås.


Fastnade för formerna i nedanstående vy.

6 comments:

JULIEK said...

Så vackert det var med det øverste bilde. Den grønne benken og rosenbladene. Hva er det runda på nederste bilde? Ser ut som något konstigt : )

Amber said...

Ja, jag älskar min gröna soffa. Den ville de bli av med på vår blomsteraffär, så jag fick den för 150 kronor och så målade jag den så vackert grön.

Det runda är någon sorts värmecentral för husen runt omkring - lustig form, eller hur!

Anonymous said...

Där är den ja. Rosen... ja bladen av "Abraham Darby" :)
Tänk jag anade att den måste dofta gott - det syntes på kortet jag fick från USA. Så lustigt att du har den rosen - och jag fått den på kort. Jag får rosfoton ibland från vänner, och så tar jag själv när jag ser någon vacker ros. Jag älskar roser som blomma, som form, som ide, som symbol, som -ja allt:)
God natt!

Amber said...

God natt Inkan! Kanske jag kan ta en fin Darby-bild när nästa blomma slår ut. Eller en av min fantastiska White Dawn...

Amber said...

Eh, New Dawn heter den. Rosen.

Anonymous said...

Ja tack:)