Wednesday, April 11, 2007

Ett redigt fruntimmer

Jaha, nu är nätuppkopplingen klar - skriver från nya datorn. Känner mig otroligt duktig! Men å andra sidan har jag alltid kopplat mina elektriska prylar själv, bytt väggkontakter och dimmers, eh, dimrar?, snickrat om möbler, sytt och skottat och byggt om, så varför skulle jag inte fixa en sån enkel sak som att koppla en dator och en nätuppkoppling?

En gammal vän sa för länge sedan att jag var ett redigt fruntimmer. Det var under Grupp 8-tiden. Först blev jag arg, men så insåg jag att "ett redigt fruntimmer" faktiskt måste vara en komplimang. Så var det ju tänkt från vännens sida också.

En och en halv vecka kvar av min sjukskrivning - borde jag inte ge mig på min roman? Jo, det borde jag, särskilt med tanke på att jag tänkt att den ska komma ut någon gång... Har man iget att göra, så ordnar man det, minsann. Men först en njutarstund i stora fåtöljen.



2 comments:

Bloggblad said...

Jag sitter på jobbet och har rast - har inte tid att sitta här så länge, men din blogg har jag inte sett förut. Jätteintressant. Kyrkligt, kör, författande... låter som om vi har mycket gemensamt. Jag ska lägga in dig bland favoriterna och titta mer när jag kommer hem.

En sak till... jag har också gapat stort när jag googlat på mitt namn. Känns nästan läskigt att så mycket finns bevarat...

Amber said...

Ja, jag vet att vi har mycket gemensamt av det jag läst på din blogg. Gissar av dina texter att även du skrivit läromedel.

Jo, det där med googlandet skrämde mig en aning. Man har ju ingen kontroll över vilka som läser, eller vad de gör med det. Huvudsaken det inte gör ont. ;-)