Monday, April 09, 2007

Nästan post påsk

Är detta hädelse? Bisarrt i alla fall och riktigt roligt. Själv har jag den som signal på min mobil sedan många år. Sonen letade upp den på Youtube och älskar den.

Läste nyss ut Den osynliga väggen av den 96-årige Harry Bernstein, som skrivit om sitt liv på en fattig gata i en småstad i England i början av 1900-talet. Tänk att vara 96 år och ha debuterat, klart och osentimentalt. Fantastiskt på många sätt. Det ger perspektiv på det, relativt sett, bekymmersfria liv de flesta av oss lever idag.

Ute faller påsksnön. Det grå ljuset ger lugn inomhus. Katten tittar ut - tratten som en bahytt runt huvudet.

2 comments:

Det Mörka Hotet said...

Vet du att Norge hade totalförbud mot filmen "Life of Brian" när den först kom ut?

Den ansågs skämta med Jesus alltför mycket. Men, det var ju det den inte gjorde då den handlade om Brian - Jesus "granne".


Samuel

Amber said...

Nej, det visste jag inte. Men egentligen borde jag inte vara förvånad. Den provocerar tydligen fortfarande...

Det var länge sedan jag såg den, så det blir till att köpa och njuta med sonen. Det ingår i hans allmänbildning. :-)