Tuesday, April 10, 2007

Fågelkvittrartajm

Vilken lyx att få skjutsa sonen till skolan, ja, i morse blev det hans lillasyster också eftersom hon sovit hos oss - en mycket redig liten dam på knappt fyra år. Snälla ungar som pratar vänligt i bilen och på väg till respektive ställe. Kramar och pussar i massor av båda två innan jag vandrade iväg mot bilen i den friska morgonkylan.

Fåglarna kvittrade ur alla buskar och träd och uppe på kullen vid slöjdhuset satt en hackspett och trummade att det faktiskt är vår! Kvitter och trum! Vilken otrolig lyckokänsla jag greps av. Kan man begära mer av livet? Just nu är jag totalt nöjd!

2 comments:

Anonymous said...

Å vilken underbart start på en dag: massor av kärlek -helt utan krångel. Så där borde alla dagar börja - med villkorslös kärlek:)

Lyckost!

Amber said...

Ja, jag är mycket tacksam! Barn kan ju vara så okrångliga, som jag skulle säga om jag bodde kvar i Norrbotten, om det vill sig.